16.3.2013

Ärsy

Fiilikset kulkee vähän vuoristorataa. Ylipäätänsä nyt oon ihan iloinen ja kaikki menee hyvin, mut sit jotkut asiat vaan ärsyttää/stressaa/(en muista sanaa). Mut joo. 6 kuukautta Englannissa tuli tayteen maanantaina. Mitähän tässä nyt... Enää vajaa 2 viikkoa pääsiäislomaan. Se tarkoittaa sitä, että ei kauaa, että pääsee Southamptoniin ja/tai Isle of Wightille seikkailemaan. Ja voi edes vähän ottaa rennommin. Ehkä. Tiistaina Tomin vanhemmat ja veli tulee vierailulle.

Oon viimesen viikon tai parin aikana pessy varmaan 6 koneellista pyykkiä, tiskannu miljoona kertaa, imuroinu mun huoneen kahdesti ja yläkerrankin.... Musta vähän tuntuu, että oon tehny kaiken mitä voin tehdä eikä oikeen löydy enää mitään tekemistä vaikka kuin koittais keksiä. Noh ehkä jos oon onnekas niin parin päivän päästä ainakin osa pyykeistä on jo kuivunu ja jes voi taas laittaa koneellisen pyörimään...

Löysin muuten maailman söpöimmän sateen pitävän takin! Huomenna sen käyn ostamassa. (Tai ainakin jos se istuu).

Tom osti mulle ehkä kaks viikkoa sitten hyasintin ja tein hölmön virheen ja annoin sille senttikuution verran vettä, koska se näytti niin kuivalta. Nyt mulla on ehkä maailman pisin hyasintti. Se lähentelee jo puolen metrin mittaa. Mutta mikäs siinä. Kukkii hienosti ja tuoksuu ihanalle.

Taidan tehdä listan asioista, jotka ärsyttää koska niitä on jotenkin kasaantunut aikamoinen kasa;
  • sade ja kylmä; missä on kevät, lämpö ja aurinko?
  • englantilaiset ei osaa rakentaa; kosteus vaurioita, hiton kylmä etc. etc. etc...
  • kokolattiamatot; haisee, ällöttävän rumat, ei saa mitenkään imuroitua puhtaaks...
  • englantilaiset ei osaa tehdä juustoa; pelkkää cheddaria tarjolla 1399480394893 eri muodossa.
  • englantilaiset ei osaa tehdä jogurttia; yli hintasta, suurimillaan kolmen annoksen purkeissa, ällö makeeta tai liian hapanta.
  • hedelmät ja kasvikset yms. myydään kalliilla kappale hinnoilla, ei kiloissa.
  • ton hyasintin mukana mun huoneeseen on tullu pikkukärpäsiä.
  • kaikki maksaa, ja hitosti liikaa.
  • koulu.
  • kämppikset, etenkin Emily....
  • meijän kylppärin valo ei toimi eikä kukaan voi vaivautua soittamaan siitä vuokraisännälle, en edes minä.
  • ostin halpaa, luontoystävällistä pyykinpesuainetta, joka tahraa vaatteet.
  • pyykit kestää kuivua hyvällä lykyllä vain viikon!
  • etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc.
Ookoo, ehkä jätän tän nyt tähän. Adios. 142 päivää Suomeen. 10 päivää Biffy Clyro:on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti