26.11.2012

Time flies when you're having fun

Viikon aikana on taas tapahtunut vähän kaikenlaista. Maanantai oli ehkä yks kivoimmista päivistä mitä mulla täällä on ollut! Mulla oli vapaa päivä, joten päätettiin mennä käymään Blue Reef Aquarium:issa. Matkalla sinne löydettiin, mikälie se on suomeks, zip line. Oli ihan huikeen hauska, vaikka mua alkuun pelottikin vähän. Oli tosi tuulinen päivä ja merenkäynti oli aika kovaa. Aallot oli isoja ja kohisi rantahiekkaan. Olin niin kikseissä haha. Siirryttiin sitten siitä ranta bulevardilta vesirajaan kävelemään. Täytyy myös mainita, että meren tuoksu on jotain ihaninta. Pyramidien kohdalta eteenpäin aallot sitten löi sellaiseen betoniliuskaan ja räiskyi korkealle. Se oli niin siistii! Aquariumissa oli vähempi haita, kun odotin, mutta oli se silti ihan kiva! Kun oltiin saatu se kierrettyä käytiin ostamassa jätskit ja mentiin istumaan mäen päälle rannalle. Ihan jäätävän kylmä, mutta toisaalta aivan jäätävän siistit maisemat! Päädyttiin sitten sen jälkeen laiskuuttamme ja kylmyyttämme kävelemään keskustaan ja menemään himaan dösällä. Taidettiin vielä illalla katsoa Joulupukki ja Noitarumpu englanniksi. Ei härregud mitkä naurut!
Tiistaista en oikeen muista mitään, mutta keskiviikkona menin Niinan ja muiden Suomi ihmisten kanssa ensin Porter'siin ja siitä sitten katsomaan muutamia bändejä, erityisesti Threepenny Thieves:iä, Wedgewood Rooms:ille.
Torstaina oli taas pitkä päivä koulussa, kun oli "practical thursday". Hyppytunnit oli tosin pidempiä kuin muistin, joten päädyin sitten tuhlaamaan aikaani Gunwarfiin. Tuli ostettua pari lahjaa lisää, ja itselle Whittard of Chelsea:stä chili kaakaota ja mulled wine (vähänkö glögi). Ne on ihan mielettömän hyviä! Illalla sitten katsottiin pari elokuvaa.
Perjantaina sitten meinasin onnistua myöhästymään bussista heti alkuun (3pm....). Luennon jälkeen suunnattiin Niinan kanssa kohti Gosport:ia; mentiin Annin luokse viettämään Suomi iltaa. Katottiin Joulupukki ja Noitarumpu, syötiin juustoja yms., juotiin skumppaa muumimukeista, Anni laitto meijän kynnet, juotiin viiniä ja kälätettiin monta tuntia. Oltiin siellä yötä ja lauantai oli vähä sellanen koomapäivä ja vettä satoi taivaan täydeltä.
Ennen kun olin lähtenyt tonne Gosportiin olin jättäny kämppiksille lapun jääkaapin oveen, että pliis, jos kerta käytätte mun aterimia niin hitto peskää ne kanssa samantien, nälkänen Essi, joka ei voi syödä, kun ei oo aterimia, ei oo kiva Essi. Onneks ne sitten oli pessyt ne helvetin tiskinsä sitten vihdoin ennen kun tulin takas himaan. Muuten oisin joutunu "viikinkiraivoomaan" niille. Hyvä ettei siihen jouduttu sentään....
Tänään käytiin tsekkaamassa Boutique Market Guildhall:illa. Löysin sieltä tosi söpön vintage lautasen vaan £1.25! En kyllä usko, että se on mitään aitoa posliinia/keramiikkaa, mutta halpa ja nätti. Sen jälkeen kätiin ylläripylläri Shakeawayssä. Ostettiin myös fudis, että päästään potkimaan palloa puistoon, jos säät vaikka joskus vielä sen sallis.... Katottiin myös leffa.
Oon tullu siihen tulokseen, että en pidä meijän vuokranantajasta ollenkaan..... Esittää oi niin kivaa, mutta oikeesti aikamoinen ämmä rehellisesti sanottuna. Ja meijän kämpässä on ihan järkky kosteusongelma. Kylppärin katto on ihan homeessa jo, koska se tuuletin ei toimi. Ja mun huone...... Tää on ihan älyttömän kostee! Varsinkin, jos ulkona sataa. Lauantaina, kun tulin himaan, ja ulkona siis oli ihan karsee sadekeli, mun huoneessa oli niin kamala kosteus, että kaikki mun tavarat oli ihan märkiä, ja lakanoiden reunat patjojen alla alkaa jo olla homeessa..... Puhumattakaan mun verhoista! Eihän noi hitto ole enää edes siniset melkeen vaan homeesta harmaat! Vuokraisäntä kuulema kävi tänään vilkasemassa meijän kummitus hanaa ja samalla kylppärin hometta. Vielä ei adialle mitään tosin tehty, mutta tullaan kuulema tekemään. Pitää sitten sanoa tosta munkin huoneesta, kun tulee taas käymään, jos vaikka sais jotain tehtyä asialle esim. joululoman aikana, kun oon poissa. En nimittäin haluu, että kaikki mun omaisuus menee tän kosteuden takia pilalle. Koitan pärjätä joulun yli vielä ilman kosteudenpoistajaa, mutta sen jälkeen viimeistään kyllä investoin siihen.... Eihän mun vaatteetkaan kuivu, kun ne pesee. Tai jos kuivuu, niin siihen menee ainakin se viikko.....
Ja tosiaan meillä pitäis olla siivoja, joka sisältyy vuokraan, mutta meijän ämmä vuokranantaja ei halua maksaa sitä. Ja jos se joutuis maksamaan siitä, niin kuulema se siivoja vaan imurois lattiat..... Koitetaan nyt kuitenki saada se hiton siivoja ihan vaan ärsyttääkseen tota typerää vuokranantajaa.....
Anyways, sleepy time! Huomenna taas koulunpenkille.
Aika menee muuten ihan hullun nopeesti! Enää kolme viikkoa koulua, ja sitten lomailemaan Suomeen! Kai siellä on jo lunta ihan sikana?!

1 kommentti:

  1. http://elamanieevina.blogspot.fi/2012/11/blogihaaste.html
    haaste siulle miun blogissa! käy kattoo (:

    VastaaPoista