18.11.2012

EL-OH-EN-DII-OH-EN

Eilen tuli vihdoin käytyä Lontoossa. Vietin siellä päiväni Janen, Wilman ja Öögen kanssa. Oli ehkä vähän korkeat odotukset kaupungista etukäteen ja ei kyllä montaa tuntia ollut aikaakaan siellä viettää, joten ehkä vähän jäi sellainen pettymys, kun odotin jotain tosi suurta ja ihmeellistä.Ei se kuitenkaan mikään huono mesta ollut.

Alkuun bussi oli myöhässä puolituntia, koska matkan varrella in the middle of nowhere siellä oli traffic jam ja seistiin melkeen paikallaan. Oli muuten eka kerta, kun näin Portsmouthin ulkopuoleista Englantia. Tienvarret näytti monin paikoin tosi similar to Finland, mutta sitten toisaalta oli sellasia aivan breath taking nummi maisemia. Ja vielä, kun oli hieman kostean sateista ja aurinkokin vasta noussut. Harmitti etten saanut oikein ikuistettua näitä maisemia. Joskus sitten.

Lontooseen saavuttuani etsin tieni Notting Hill:iin ja venailin Öögeä ja Drotseja. Sieltä sitten suunnattiin Camden Town:iin, ja ekana Nandos:iin syömään. Oli aikas herkkua. Mun tilaus ei meinnanu tulla ikinä ja sanottiin siitä tarjoilijalle niin sain vähän extra ranskiksii jes. Ruoan jälkeen tutkailtiin muutamia kauppoja, ja löysin aivan ihanan vintage villapaidan, joka makso vaan £10! Siinä tosin on reikä, mutta mitäpä pienistä, sen voi aina paikata! Sieltä sitten pika pikaa vielä Oxford Street checkaamaan ennen kuin oli mun aika lähteä bussille.

Olin bussiasemalla about 25 minuuttia ennen bussin lähtöaikaa, mutta sitten ylläripylläri se olikin 40 minuuttia myöhässä! Tän lisäks vielä sitten meni aikaa siihen, että bussikuski edes päästi meidät bussiin ja kaikki oli kyydissä. Matkalla ei oikein paljoa sitten nähnytkään, kun aurinko oli laskenut jo aikoja sitten. Yhdessä vaiheessa horisontissa näkyi ihan hienoja ilotulituksia. Olin sitten vihdoin takaisin kotisaarellani noin tunnin myöhemmin kuin alunperin oli tarkoitus. Siitä sitten meni vielä kotiin noin 40 minuuttia. Ja koska aamulla oli  tullut herättyä 6 aikoihin, olin niin väsy, että nukahdin melkein heti, kun rojahdin sängylle.

Huomenna on vapaapäivä jee! Mennään Tomin kanssa käymään Portsmouthin Aquariumissa, koska oon "crazy shark lady". Haha, oon niin excited. Keskiviikkona sitten katsomaan Threepenny Thieves nimistä bändiä Wedgewood Rooms:ille. Torstaina oli tarkoitus mennä Tomin kanssa kattomaan The Perks of Being a Wallflower, mutta tyhmien esitysaikojen takia no can do, kun olen koko päivän aka 9-6 yliopistolla. Ei siis Logan Lermania mulle höh. Sen sijaan tiedossa ainakin some education puolin ja toisin in the form of Joulupukki ja Noitarumpu sekä Star Wars 5. Perjantaina sitten suunnataan Niinan kanssa Annin luokse leffailtaan (lisää Joulupukki ja Noitarumpua!!) ja sleepoveriin.

Hieman kuvia Lontoon reissulta:
 Notting Hillin hulppeita viiskerroksisia jättiasuntoja. Kelpais.

 Notting Hill Gate.


 Siskokset Drots.



 Camden Town.















 Oxford Circus Stationin lähettyviltä.


 Oxford Street.


On my way to Victoria Coach Station.

1 kommentti:

  1. Wäää mulla on niin ikävä Lontoota ja eritysiesti Camdenia. Ihania ihania paikkoja.

    VastaaPoista