11.10.2012

First day

Typerä Geography, kun eivät voi millään antaa mulle sitä transfer formia!! Argh. Mutta onneks Bilsa on kuitenkin ottanu mut jo sisään ilman sitä. En vaa saa mitään tän kurssin kurssimateriaaleja mun Moodle:en ennen kuin oon saanu ton transfer formin... Tää tarkottaa sitä, että en pysty alkaa kirjottamaan luento noteseja ylös ja jään jälkeen vaan enemmän. Ja käsittääkseni Moodlesta näkisin myös assignmentit ja subsmission datesit, joitsa ei vielä mitään tietoa. Paitsi, että yksi essee ainakin Tutorille kirjotettavana Ocean Acidication:ista, ja kuulema tästä pitää ensin palauttaa essee suunnitelma...

Lukujärjestyksen sain väliaikasesti tollasena webpage printtinä. Meillä vaihtuu timetable joka ikinen viikko! Silleen kiva, et tulee vaihteluu, mut ei pysty kirjottaa mitään lukujärjestystä ylös. Mun vuosi koostuu viidestä luennosta ja kolmesta practicalista eli esim. labra yms. On Biodiversity & Evolution, Graduate Skills 1 (lecture ja practical), Microbiology & Molecular Biology, Introduction to Cell Biology & Biochemistry, Experimental Biology sekä Marine & Terrestrial Ecology.

Tänään tosiaan oli mun eka päivä ja olin alkuun tosi hukassa kaikkien laskujen yms. kanssa, mut onneks mun tutorial group on tosi kiva ja ne auttaa mua mielellään ja selittää asioita eikä niitä haittaa vaik oon ihan ulapalla kaikessa. Eka viikko ainakin taitaa mennä vähän tarkkaillessa ja oppiessa termejä ja sen sellaista. Tänään meillä oli ensimmäisenä aamulla Experimental Biology, joka siis on labrassa. Tehtiin Tris:iä, EDTA:ta ja sukroosia. Oli just siistii! Sen jälkeen oli parin tunnin hyppy ja sitten Cell Biology & Biochemistry lecture. Ymmärsin jopa jotain jee! Sitten taas oli tunnin breikki, jonka jälkeen taas Experimental Geography, mutta tällä kertaa keskusteltiin tutkimuksista, joita ollaan tehty aiemmin koulussa (ööööööööö) ja sitten valittiin ryhmästä yksi tutkimus, joka esiteltiin koko luokalle.

Tykkään tosi paljon, että meillä on niin paljon noita practicals varsinkin, kun aina tehdään ne omassa tutorial groupissa. Mantsalla meillä oli vaan yks practical, joka tehtiin ryhmässä, ja sekään ei sitten ollut järin hilpeetä ja kiinnostavaa puuhaa... Sain oman labratakin (tai no lainatakin for now, kun ei ollut oikeeta kokoa in stock), labrakirjan ja suojalasit. Näytetään niin ammattilaisilta noi takit päällä hahah. Päätin kanssa pistää luento notesit järjestykseen ja kävin ostamassa kansioita ja luentopaperia ettei kaikki ole samassa vihkossa miten sattuu sikin sokin.

Tänään muuten tuli vettä oikein kaatamalla yhessä välissä. Yleensä sataa vaan sellasta sumusta tihkua. Ballerinat kumppareiden sijasta ei ollu hyvä veto tänään.

Lauantaina Kata tulee kylään jeeeeee! Ja tuo esim. Turkin pippureita!!! Tulee olemaan kiva päivä kierrellessä ympäri kaupunkia. Tom on jopa lupautunu pitämään meille turistikierroksen suomeksi. Täytyy myöntää, että sounds quite impressive. With the 3 odd sentences he can say with his silly accent...

Haluun jo mun kurssimateriaalit!! En oo ehkä ikinä ollu näin motivated to study at home.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti