13.1.2013

Kylmästä kylmään

Viikko taas vierähtänyt. Odotin jo, että tuun takas tänne kauheeseen sateeseen, mutta ei oo oikeestaan satanut muuten kuin eilen. Ja sato muuten aikalailla. Ja jes, selvisin mun karseesta lennosta! Kotiin pääsin tosin vasta klo 00, vaikka alunperin oli tarkotus olla perillä jo kympin huudeilla.

Samantien tänne tultuani alkoi sadella joulu- ja synttärilahjoja! Tomin äidiltä sain joululahjaksi sellaisen pehmokoiran, jonka sisässä on lämmitettävä riisipussi; ja synttärilahjaksi Cadbury's Roses suklaarasian. Emilyltä sain synttärilahjaksi sellaisen huppuhuivin. Mummunkin lahja/kortti oli käännytetty postissa tänne Englantiin. Tomilta synttärilahjaksi sain Pandora-rannerenkaan.

Koulu on lähtenyt käyntiin, lukemista riittää ja tilasin pari kirjaakin. Toinen niistä ei vielä ole saapunutkaan, mutta tämä toinen yksilö on aivan mahtava. Ei ehkä mikään "yliopisto kelpoinen" kirja, mutta helpottaa ihan sikana, kun siinä on paljon kuvia ja tiivistettynä asioita. Ja oli halpa, vaan 12 puntaa. Kun taas se toinen maksoi sen nelisenkymppiä, mutta toisaalta on luennoitsijoiden suosittelema, joten varmasti hyödyllinen.

Oon nyt päättänyt olla herkkulakossa kuukauden. Tuli syötyä pari suklaalevyä ja muutaman karkkipussi mun tuliaisista, jo muutamina ekoina päivinä heh. Onnistuin jopa myös hukkaamaan mun hammastahnan ja -harjan jo parin päivän jälkeen. Uskoakseni ovat kuitenkin mun huoneessa, mutta missä siellä, sitä en tiedä. Mun huone nimittäin on lähinnä tällä hetkellä vaan jättimäinen vaatekaappi.... Pitäis sekin siivota ja laittaa tavarat paikalleen. Siellä vaan on niin himpskutin kylmä ja haisee kosteudelle yäk. Oon nyt yrittäny tuuletella sitä, ja suikutella ilmanraikastinta. Ehkä sinne kohta voi jo siirtyä elämäänkin....

Koulun ohessa olen nyt tähän mennessä kerennyt näkemään Annia, katsomaan muumeja ja tänään käytiin kävelyllä rannalla. Ihan karseen kylmä! Mutta ihanat näkymät. Tykkään niin tutkailla kaiken maailman uusia paikkoja ja reittejä. Ties mitä millonkin löytää.

Amy ja Chris jo pelotteli, että huomenna on luvattu lunta. Hyi, että. Tykkään lumesta, mut ajatus lumesta täällä on vähän hmmm no en tiiä... Ei vaan jotenkin ihan nappaa. Taisin saada lumesta tarpeekseni Suomessa. Mutta toisaalta luultavasti vain vettä tai räntää tulossa.

Enikeis loppuun vielä läjäys kuvia niin Suomesta kuin Englannistakin:

 Gangsterby.







 Kirkkonummen keskusta oli hiukka myllätty.






 Täällä on ihan sikkenä simpukoita, mutta kauheen vaikee löytää kivan näkösiä.


 Oho, pieni läjä hiekkaa.



 Royal Marines Museum.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti